Glorious Girl

Never let the fear of striking out, keep you from playing the game

första skoldagen och radio-jobb

Publicerad 2008-08-20 20:49:56 i Allmänt

så, nu var skolan igång också... jag är extremt trött nu, så jag ska försöka sammanfatta mig kort.
slutade vid fyra idag, då vi egentligen avslutar dagen vid 5, efter en fyra timmars lektion -men som tur är, har vi foto! vilket är mitt första och andra val, så jag kommer läsa foto hela 2:an! många säger att 2:an är skitjobbig, så utan foto, skulle jag aldrig ta mig igenom ett år av trista ämen och konstiga nya lärare. -FÖR att inte tala om de nya ettorna! antingen emos eller fjortisar! vilket, sååå inte passar i vår skola, där alla är  typ normala, vi har iof ngra töntar, men men.
jag ska inte dömma folk efter utseendet -det vore fel, för jag känner ju inte dem! men ettorna var verkligen små!

på eftermiddagen, när vi var ute och fotade, jag, J och L. kom en snygg (och nu snackar vi en jävligt snygg, han var ju ett par år äldre också) kille och frågade mig och J, om vi hade lust att vara med i en radioreklam, för studenten. så efter några timmars arbete inom yrket, jag senare i mitt liv -kommer försörja mig med... drog jag och J iväg till skanstull, för att träffa den här snubben.  han var riktigt snygg + att hans dialekt var så, jag vet inte hur jag ska förklara det... den var skånsk, helt enkelt, men väldigt speciell... i alla fall, när vi kommer in till deras studio, som även var en ateljé -det var riktigt mysigt där, berättar han att den här reklamen kommer att sändas på NRJ! jag och J, iaf jag blev fett chockad, så man kände lite press. killen var jättetrevlig och vi satt och småpratade ett tag innan vi drog igång. jag var först ut, och det gick väl sådär ibörjan, men sedan blev det riktigt kul! när jag var klar, ville jag egentligen bara fortsätta -det var så grymt kul!!!! sedan var det J's tur och det gick jättebra för oss båda två! grejen är att det är bara en av oss som får betalt, men vi har kommit överrens om att vi ska dela på pengarna vi får, vilket skulle vara några hundringar. han ringer förmodligen imorgon, eller kanske till och med ikväll? ne.... tror inte det, men jag uppdaterar er när jag vet mer.
funderar på att börja lägga ut några av mina bilder jag tar också, så får ni själva bedöma vad ni tycker. men det dröjer nog iaf en vecka innan ni får se ngt bra.

när jag kom hem, lagade jag middag till familjen, men alla utom jag och min styvfar -klagade på att det var för starkt -jävla mesar, hahah! imorgon börjar jag lite efter 13.00... men ska ändå gå och sussa snart, är så otroligt trött!
sov sött people, och glömm inte att börja lyssna på , NRJ hahah

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela