Glorious Girl

Never let the fear of striking out, keep you from playing the game

Skolan går först

Publicerad 2008-11-06 20:33:38 i Allmänt

jag vet att jag inte är så super bra på att blogga och vissa har påpekat det. men vi har alldeles för mkt i skolan för att jag ska kunna sitta och berätta om mitt liv, vad jag gör  eller skriva om det senaste skvallret. jag valde inte att börja blogga för att alla skulle få veta allt om mitt liv, utan för att det verkade vara en rolig grej.
hur tråkigt, töntigt -what ever you'd like to call it.. så går skolan först. utbildning är en av de allra viktigaste sakerna i mitt liv, så är det helt enkelt. jag läste en gång en text där det stod:

/.../ "Nu, sa professorn, tänk er att den här burken representerar ert liv. Golfbollarna representerar de viktiga sakerna som familj, barn, hälsa och annat som ligger passionerat i ert hjärta. Sådant som - om allt  annat gick förlorat och bara dessa saker återstod - ändå skulle uppfylla och berika ert liv.
Småstenarna representerar andra saker som betyder något , som hem, jobb och bil.
Sanden representerar allt annat - småsakerna.

Om ni lägger sanden i burken först, fortsatte professorn, går det inte att få plats med golfbollarna eller småstenen. Samma sak är det med livet. Om du lägger all tid och energi på småsaker finns det inte plats för det som är viktigt för dig. Så, var uppmärksam på det som är oumbärligt för din lycka och förnöjsamhet. Ta med din partner ut på middag. Ägna en omgång till, åt det som gör dig passionerad. Tids nog kan du städa huset och annat som är mindre viktigt.
 
Ta hand om 'golfbollarna' först - sakerna som verkligen betyder något. Återställ det som är viktigast i ditt liv. Resten är bara sand. 
En av studenterna räckte upp sin hand och frågade vad kaffet representerar. Professorn log och sade, jag är glad att du frågar. Kaffet finns med för att visa er att hur fullt och pressat ert liv än > känns, så finns det alltid plats för en fika med en vän."

Skolan, bland andra saker är bland det viktigaste i mitt liv och min utbildning kommer jag alltid att prioritera. Så tills vidare får ni nöja er med några enstaka inlägg/uppdateringer till och från.

Mitt nya jag

Kommentarer

Postat av: nicole

Publicerad 2008-11-18 19:25:33

fin bild maddee:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela