Glorious Girl

Never let the fear of striking out, keep you from playing the game

Vardagens hjältar

Publicerad 2008-11-25 22:06:45 i Allmänt

definiton av ordet "hjälte" -modig person, förebild och kämpe. när jag hör ordet hjälte tänker jag först på Herkules, men är inte en brandman, polis eller en militär också en slags hjälte?
i helgen fick jag chansen att lära känna en fantastisk människa. och vet ni vad han har för yrke? han har ngn sorts status eller sånt inom militären. han berättade en hel del som jag aldrig ens skulle kunna fantisera om. jag tror att alla på ngt sätt kan göra vår värld en aning bättre. om människor som han skulle kunna offra sina liv, för att försköka göra vår värld till en bättre plats -tror jag att allt skulle bli mycket bättre.

när jag fick reda på att Kristian åker idag och blir borta i ett halvår, kände jag en klump i magen. tänk om jag aldrig mer får träffa den här undebara människan? tänk om han aldrig kommer hem? jag hoppas verkligen att du kommer hem... oskadd


Kristian

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela