Glorious Girl

Never let the fear of striking out, keep you from playing the game

Resume, 2008

Publicerad 2009-01-03 21:22:51 i Allmänt

Januari:
jag bestämde mig för att blogga, precis som de allra flesta. jag och C började umgås mer än tidigare, jag var brunett ett tag och jag fortsatte försöka mina kärleksproblem.

   

Februari:
Martinsson fyllde 17, bästa citatet från den kvällen,  "Nu ska jag gå och slänga mitt hår...." ( M tappade en slinga)
Insåg att jag verkligen förlorat den person jag litade mest på i hela världen, vilket påverkade mig oerhört mkt.
Februari var födelsedagensmånad, antar jag för även "Lasse" fyllde 17 samt styvfar (inte 17 då) och andra nära å kära.. var även å såg Akon, kind off..
  image54

Mars:
Let's Dance hysteri, då Danny Saucedo var med -slutade dock på fjärdeplats typ... kommer även ihåg hysterin om Björn Gustafsson, allt prat.. någon gång i mitten av mars, åkte jag min bror och far till andra sidan Atlanten, för att besöka Disney World, Orlando -Florida. Pojkvänn som slutade mindre bra....

    

April:
Början av april, var en period som är så minnesvärd att jag tar med mig den till graven. jag och ca 18 andra svenskar åkte ner till Spanien, för utbytesstudentresa. Som kanske inte direkt var bra för mitt kärleksliv, på ett sätt. Däremot lärde jag känna en annan snubbe, som är historia nu. Under bara 10 dagar lärde jag känna massor av helt fantastiska människor, som jag fortfarande har kontakt med! Så nära som vi kom varandra under de dagarna, var helt jävla sjukt.
Senare av månaden kom spanjorerna hit, och jag hade två studenter boendes hos mig. April var helt enkelt en underbar månad, med mkt kärlek, både brustna och förälskade hjärtan, då vänskapen verkligen sattes på prövning.


image106   image128


Maj:
Spanjorerna hade precis åkt... deprimerande tider, men efter ett läger, då jag är konfirmationsledare, på fyra dagar, läkte jag med tiden. Moa, älskade vän. Nalle, 93:an, Love, Gabriel och Johan hjälpte mig också, å betydde så sjukt mkt under en lång tid. Rix FM festivalen var ju även i sthlm, å självklart var jag där! haha. efter spanien resan började nu också komma tillbaka till verkligeheten och betygen förstärktes. bäst av allt, sommaren var påväg och min kanada resan närmade sig, med större steg.

  image111  image113






Juni:

Tack gude gud, för att vi fick sommarlov så tidigt! sol, sena nätter och annat skit hade precis börjat, men värst av allt var att jag förlorade en av mina bästa kompisar. klippte även av mig håret, som blev mindre bra kanske.. mitt rum började mer eller mindre ett stökigt rum, hehe, stora resväskor och kläder låg överallt -eftersom jag planerade min resa. och jag hatar, verkligen hatar när jag inte har ngn ordning i mitt rum, jag får panikångest. även här kom vänskap, en nyfunnen vän, spela stor roll. fy vad jag var stressade de sista dagarna. men den 27:e juni, lämnade jag äntligen landet -för mitt livs äventyr.

    

Juli:
Den första veckan, spenderade jag mest i å komma in i deras tidzon, sola och träffa gamla bekanta. de följande 5 veckorna jobbade, solade som aldrig förr åt god mat, böt blöjor, pratade sjukt mkt engelska, lagade 2-3 maträtter varje dag och tog hand om tre personer (inklusive mig -brukar vara dålig på det, på sommaren).. föälskade mig på nytt och började lyssna på världens bästa band. det blev även en hel del shoppande. i Kanada har de alltid rea, i alla affärer. det finns alltid ngt erbjudande eller nedsänkta kläder.

   
  

Augusti:
Min resa började gå mot sitt slut, spenderade mina sista 10 dagar i Kitchener, Ontario, hos the Scott's, vi åkte upp till Bass Lake där Peter redan befann sig. Liksom Sam och Luke, helt jävla underbara! det blev en hel del tubing och sång. åh, vilka minnen! tyvärr så tar ju allt slut, förr eller senre och den 10:e agusti var det dags att åka hem. skolan började strax där efter och jag började därmed 2:an på gymnasiet och medverkade i en radioreklam, på Rix FM och The Voice.

  
  

September:
Månaden jag fyller år! den 9/9 firade jag och några kompisar min dag liksom några dagar senar då vi var lite fler. annars, hände inte mkt vad jag kommer ihåg. skolan fortsatte och jag fortsatte krångla med mina känslor. MEN, en av de bästa händelserna jag var med om, var när jag och C var å såg EMD, om ni vill läsa om den händelsen får ni gå till arkiv..

  
  


Oktober:
En månad då jag tänkte mycket tillbaka på vad som hänt året, allt med Spanien och Kanada, en känslosamm månad var det. men fann tröst i mina små kändis förälskelse, jag vet patetisk är mitt mellannamn, haha . en del fester blev det också, men ändå inget märkvärdigt...  mycket fram och tillbaka i känslolivet.

           

November:
Jag bestämde mig för att klippa lugg.. sedan kom beskedet som skakade skolan. skolan ska läggas ned. idolnördar sig varje varje fredagkväll -nästan, i hopp om att Robin Bengtsson skulle gå vidare. det blev en del festande och mycket känslor. vänskap sattes på spel och stess i skolan. usch... juletiden var på väg..

   Robin Bengtsson Foto: Daniel Ohlsson/TV4 

December:
Det sista i skolan skulle göras klart. stress, stress och ännu mera stress. sedan var jag och familjen på en 3dagars kryssning som också är en sån där händelse som man inte kommer glömma på länge. sista kvällen/natten lärde jag känna världens härligaste smålänningar, men de var inte de enda känslorna som strulade efter det. hopplös romantiker. sedan klippte jag av mitt långa fina hår som jag sparat, sammanbrott som slutade med att det gick ut över vänner och familj. efter ännu mer problem med kärlek, visar det sig att mina vänner betyder så sjukt mkt. har svårt att bara visa det rakt ut, inte samma som med kärlek. jag har berättat det för vissa av er. jag är bara rädd å mista er, men vet inte hur jag ska vara, för att det inte ska bli fel. älskar er

För mer bilder får ni kolla BDB, eller andra inlägg här på bloggen. hoppas ni hade ett bra 2008. mkt har hänt och jag tar med mig mycket till ett förhoppningsvis ännu bättre 2009! 18år, bara 1 och ett halft år kvar i skolan, tatuering, kärlek -allt....

Kommentarer

Postat av: moa

Publicerad 2009-01-04 22:52:48

Puss på dig!!

Postat av: sara

Publicerad 2009-01-08 20:36:34

vad ska du tatuera :O ??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela