Glorious Girl

Never let the fear of striking out, keep you from playing the game

Sommarfeeling på hög nivå

Publicerad 2010-06-20 21:20:29 i Allmänt

Hela helgen har jag varit ute, idag gick jag ut och började sola vid halv 11. Låg och lyssnade igenom spellistan som spelades sönder förra sommaren. Har så mycket musik som jag inte lyssnar på. Det är alltid samma lista som spelas om och om igen. Jag ryser bara av tanken, hur mycket jag njuter av att bara få sola på stutsmattan i timmar. Läsa en bra bok, somna och sedan vakna upp och blivit bränd. Utomlands eller i Sverige, det spelar ingen roll för det är så mina dagar ser ut till större del. Och det går inte att undvika en glasspaus -piggelin är oemotståndligt gott så här under de heta sommardagarna.

Påbörjade projekt nummer tre i måndags. Ska slå förra årets rekord på 7 böcker och satsar på 9 i år. Under sommaren, när jag inte umgås med människor är jag världens boknörd. Jag drömmer mig bort i romanerna, skrattar, gråter och blir helt isolerad. För någon vecka sedan köpte jag 8 nya böcker (hade några på lager sedan tidigare), för att vara på den säkra sidan -att jag har något att läsa sommaren ut och speciellt i Bulgarien. Nu börjar jag få mindre panik och tror inte böckerna räcker till, men jag klara nog mig i tre veckor till. Får gå till biblioteket elelr köpa nya helt enkelt.

Nu sitter jag på rummet och ska läsa de sista kapitelna i "Den man älskar" - en riktig underbar bok. Börjar tröttna på dessa böcker med samma story, men vet ungefär vad som kommer hända, men denna bok är riktig härlig. Huvudpersonen är 30+ och livet hon har är mycket jag själv drömt om. Det skulle kunna bli en sådan där typisk film som jag älskar. Hon tro sig ha allt och pendlar mellan det förflutna som kommit ikapp och ett liv i framgång och lyx med en man som älskar henne och ett ex som plötsligtdyker upp efter ett oavslutat kapitel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela