Glorious Girl

Never let the fear of striking out, keep you from playing the game

Vän = person som man tycker om och har gemenskap med

Publicerad 2010-06-22 18:10:51 i Allmänt

står det när man kollar http://lexin.nada.kth.se/sve-sve.html. en definition som jag inte tycker är tillräcklig. en vän för mig är också någon man kan prata om allt med, delar skratt och tårar med, någon man inte är rädd för att visa känslor inför. någon som inte tröttnar på allt mitt killprat och försöker hjälpa mig. utveklas till det bättre och ger en andra perspektiv. någon som alltid ställer upp vara sig det gäller läxor eller krissituationer. en vän är en person som får mig att skratta hur ledsen jag än är inombords och alltid är där för en. en vän ska man vara rädd om, "Nya vänner är som nya skor, man går bäst med de gamla". Nu menar jag inte att jag inte gillar att träffa nya människor, jag älskar att upptäcka nya kulturer, lära känna nytt folk och allt som det innebär. Men det krävs tålamod och intresse för att lära känna någon mer än bara till det yttre. För att verkligen kunna förstå sig på någon och komma överrens månste man gått igenom saker som kanske inte alltid har varit latjolajban, man måste våga ta en diskution och ta sig igenom det.

jag var så rädd att jag förlorat några av mina två närmaste vänner. men så ringde en av dem idag och jag blev så glad. de hade inte glömt bort mig. hon gjorde precis min dag, resten av veckan. något jag kommer leva på fram tills jag lämnar detta land. mina 388 vänner på facebook ger mig ingen större glädje för att de blir fler och fler, det som gör mig lycklilg är att hon togs sig tid att ringa för att önska mig en trevlig resa och se hur mitt lov varit hittills. vänner tar sig tid för varandra.

jag kanske inte är rik, har min drömman eller det perfekta utseendet. men jag har dessa fantastiska människorna i mitt liv och det är allt jag behöver.






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela