Glorious Girl

Never let the fear of striking out, keep you from playing the game

Äntligen hemma!

Publicerad 2011-04-19 10:36:38 i Allmänt

Nu så. Förstår inte fur jag klarat tidigare år utan mobil, internet, tv, rinnande (varm) vatten ect. I helgen hade vi iof rinnande vatten. Men tiden gick riktigt långsamt och vi var inte ens ute på förra landstället (där jag spenderat i princip alla mina somrar som barn). Ute på Skärre var vi minst två veckor, när vi hade kvar landstället. Hela dagen gick åt att värma upp vatten i basutn, laga mat, diska och spela yatzy och fia med knuff. Jag läste också en del de sista åren. Det var så dagarna såg ut helt enkelt. Den lugnaste och mest harmoniska plats jag varit på än. Nu är jag glad över att vara hemma. Bilder kommer, men för att berätta kort om resan så kommer en resume;

-Fredag, på båten, hamnar på en svensexa. Inga kommentarer.
-Lördag, bilåkande till Korsnäs, begravning, åker till lägenheten i Malax.
-Söndag, träffar gammelfarmor en snabbis och tar en nostalgitripp ner till Åminne. Sedan bar det av till Korsnäs för att hälsa på andra släktingar.
-Måndag, träffar gammelfarmor igen och fikar. Första gången jag dricker grön (!) saft. Sedan blev det till att åka till Åbo för att hinna med båten hem. Finsk anställt försökte ragga upp mig. Misslyckades totalt, haha! Väl på båten åt vi en god middag med mormor och morfar, handlade i taxfreen och tog en drink i dansbaren.

05.30 vaknade jag och var tvungen att gå upp så att vi skulle hinna göra oss iordning och gå ner till bildäck. Mådde så dåligt, men sov ett par timmar och nu sitter jag här. Hoppas ni haft en toppen helg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela