Glorious Girl

Never let the fear of striking out, keep you from playing the game

blir lite stolt när jag faktiskt bloggar -hör och häpna EN gång om dagen

Publicerad 2010-06-21 21:59:48 i Allmänt

hahaha, min humor alltså.. sitter och kollar igenom bloggarna, ingen som uppdaterat ngt tyyyyyp. så jag tänker berätta vad jag gjort idag iaf. gick upp vid halv tio och drog iväg runt 11 med mor min för att shoppa lite. hon skulle på undersökning och jag behöver underkläder (eller ja behövde). så jag sprang runt i Liljeholmens nya köpcentrum och letade lite nytt till resväskan -eftersom jag börjat packa. bara en f'''''''''* vecka kvar, ska bli så otroligt skönt att komma iväg. det blir första resan på egen hand om vi räknar bort språkresorna (Holland och Spanien) och när jag var i Kanada för två år sedan. då kände jag iaf någon som var med i sällskapet och det var vuxna med.. denna gång är det Krille och jag som åker på äventyr

efter en snabblunch på Subway (älskar människan som startade den firman) åkte vi till KK, kungens kurva för er som inte riktigt bor i mina trakter hehe. medan mamma var på jula promenerade jag bort till H&M. i provrummet ringer mamma och man hör på rösten hur orolig hon var. och nu till själva storyn elelr det som hade hänt. när mamma åkt till City Gross kör 5-6 polisbilar in på parkeringen och 4 av dem var skåpbilar. några andra polisbilar kör till parkeringarna runt om och en kvinlig polis springer in i skogen bakom affären där jag är.
tydligen har en man rånat (pistolhotat innan han fick väskorna) Loomis, ni vet värdetransport.... när han skulle åka iväg hade en man som suttit i sin bil och sett allt kört rakt på honom för att stoppa honom. tyvärr sprang rånaren där ifrån innan polisen hunnit dit, men han hade tydligen tappat sin mobil så de hade skickat efter polis med hund. allt det där fick jag reda på när jag väl var inne på Lindex där mamma var, bland rean haha.. förstod inget när jag gick över parkeringen. mamma hade ju bara frågat var jag var och om jag var oskadd och att det var någon polis utanför. tror ni jag fick en chock när jag går där och alla skåpbilar är utspridda, flera poliser står och förhör ett vittne och andra har anisktsuttryck som de lätt skulle vinna med i älskling-älskling.

kom i alla fall hem med 9 par nya trosor (överlycklig, eftersom de är så sjukt snygga och 4 av dem från rean). iof betalade mamma 5 av dem, hehe... läste ut projekt nummer 3 igår kväll, som förväntat och har börjat förbereda mig inför resan. har vikt allt och sorterat kläderna i högar efter bla. strand, one-pice-plagg, för-kalla-kvällar/kyliga dagar (like that would happen), underkläder och nu från pappa kom högen, kväll och toppar med i samlingen. hygienartiklar och böcker har jag redan lagt i en påse. gjorde även en lathund för valutaomvandlingen då de har valutan levas. 1 levas är ungefär 5 kronor, vilket jag tycker är ganska skönt -5ans gångertabell är ju enkel.

nu måste jag käka. vet att man egentligen inte ska käka efter 7 men nu är det så att mina matvanor ändras rejält under sommaren. tyvärr...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela