Glorious Girl

Never let the fear of striking out, keep you from playing the game

Skolkör

Publicerad 2011-04-12 16:47:30 i Allmänt

Så gulligt. Väckte gamla minnen, när jag hörde barnen sjunga. Kom precis hem från lillasysters drop in fika. Något som de annordnat för att samla pengar till deras klasskassa. Det var fika och barnen sjöng låtarna "Jag vill ha en egen måne", Teddybjörnen Fredriksson", "Ring, ring" och "Sånt e livet". Det var lite utav allsång, då vi vuxna fått häften med sångtextrena. Tyckte det var så roligt att barnen sjöng Sånt e livet -har ju aldrig själv riktigt tänkt på hur texten är. 6-8/9 åringar som står och sjunger:

Han kom om våren, som en vårvind.
Min kärlek fick han och allt han tog.
Men så kom hösten och den kärlek
han svor var evig bara dog.

//: Ja, sånt är livet ! Sånt är livet !
Så mycken falskhet bor det här.
Den man förlorar, vinner en annan,
så håll i vännen som du har kär ! ://

Han fick en annan. Jag har sett dem. 
Han verkar lycklig, och hon är ung.
Det jag har lärt mig, är just detta:
När hjärtat svider - sjung, blott sjung !

För sånt är livet ! Sånt är .....


Kan ju inte göra annat än att le, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela