Glorious Girl

Never let the fear of striking out, keep you from playing the game

Läser om hur alla pratar om hösten

Publicerad 2011-08-16 22:34:54 i Allmänt

"Bara 4 dagar kvar", "Snart börjar skolan igen", "Flyttar på torsdag".

Själv stannar jag på jobbet. Jobbar järnet nu sista tiden. Pluggar lite i höst. SKA ta körkort. Flyttar upp till de kalla skogarna. Okej, överdriver lite men.. Ja, vi får väl se hur det går. Tur att jag flyttar ihop med världens finaste människa. Han får fortsätta rädda mig.

Tänker tillbaka hur mitt liv såg ut för ett år sedan. Jag var nykär, påväg att flytta hemifrån, bo i en annan stad och plugga själv. Ville resa utomlands. Nu saknar jag min lägenhet. Jag saknar de kalla, blåsiga dagarna jag gick till universitetet. Jag saknar vännerna där borta. Saknar Karlstad.

Det är tur att jag har min pojkvän. Jag skulle inte vilja flytta tillbaka om det inte var med honom. Han får mig att vilja växa upp och ta i tu med min ångest över förändringar. Jag är redo för hösten, tillsammans med min man som stöd. Jag är redo för den kalla perioden. Det är nästan så att jag längtar att få inviga mina nya skor. Ha fina höst kläder. Framförallt längtar jag tills min födelsedag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela