Glorious Girl

Never let the fear of striking out, keep you from playing the game

Mitt andra hem

Publicerad 2011-03-16 22:22:58 i Allmänt



Jag kanske inte är största fanet av att bo mitt ute i skogen, med 500 invånare. Men just nu i denna sekund soven min älskade i sängen helt själv. Med mig 19 mil söder ut. Distansförhållanden säger många är svåra. Men jag tycker vi klarar oss riktigt bra. Kanske för att vi aldrig har uppehåll på mer än 7-10 dagar. Han behöver pauser från mig, han är ju inte van med så mycket fart och fläkt haha. Under de senaste åtta månaderna har jag accepterat mitt "öde" (jag vet att jag överdriver, men ändå hehe). Han har hela sitt liv där och visst ni kanske tycker "Men du har ju ditt liv här". Men det är skillnad på Erik och mitt liv. han arbetar och har jobbat på samma jobb i över sju år. Jag hatar min slöavardag med vissa stressiga dagar bara för att jag tagit det lugnt alla andra. Mina vänner umgås jag knappt något med, eftersom de har alla byggt upp nya rutiner sedan studenten. De har helt enkelt inte tid. Den enda som vill ha kvar mig i Stockholm är min pappa. Möjligtvis min lillasyster, brorsan klarar sig utan mig. Mamma -ja hon vill ha ut mig och P säger inte mycket.

Jag trodde aldrig att jag skulle säga att jag kan ge upp min halvroliga vardag här i Stockholm för min kärlek. Jag är en storstadstjej. Jag känner mig hemma i stan. Men om min framtid är med honom så kommer jag inte längre vara en Stockholmsbo inom en framtid. Om jag ska vara helt ärligt känns det jobbigt, tänka på att bara lämna allt. Jag sitter med gråten i halsen. Får försöka tänka positivt och se det så att jag stannar ju iaf till i höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela